Pozor!
Hlediště je umístěno na jevišti, plánek sedadel je pouze ilustrativní.
Uprostřed zimy se chystá také nová premiéru cyklu Komorního divadla za oponou.
Stačí říct Edith – a každý hned ví. Vrabčák Edith, Edith, královna šansonu, Piaf, jméno, které dodnes vídáme nejen na přebalech hudebních nosičů, ale i na pultech knihkupectví nebo i na plakátech filmových premiér. Jaká to asi musela být osobnost, když každý, koho poznala, na ni celý život vzpomínal?
Úspěšným pokusem o nahlédnutí do jejího složitého, ale bohatého života je divadelní hra maďarské autorky Évy Pataki nazvaná prostě Edith a Marlene z roku 1992.
Marlene není nikdo jiný než Marlene Dietrich (1901–1992), neméně slavná herečka a zpěvačka německého původu, která se stala ve 30. letech velkou hollywoodskou hvězdou a později získala americké občanství.
Ty dvě se spřátelily během Edithina amerického turné po 2. světové válce. Piaf tam právě zažívala průlom své americké kariéry, když sklidila ovace v v noblesním kabaretu Versailles na Manhattanu. Marlene Dietrich nechyběla mezi významnými pozvanými hosty – úspěch jí upřímně přála a prý jí dělala skvělou reklamu. Tehdy od ní Edith dostala zlatý kříž se smaragdy, který dlouho nosila. Edith zase Marlene považovala za nejinteligentnější ženu, jakou kdy potkala, a samozřejmě nesmírně obdivovala její krásu. Marlene Dietrich nechyběla na americké svatbě Edith Piaf se zpěvákem Jacquesem Pillsem v roce 1952, stejně jako na jejím pohřbu v roce 1963, kdy královnu šansonu oplakávala bez nadsázky celá Paříž.
Ty dvě byly každá jiná, ale něco je k sobě poutalo. Na divadle spolu mohou vést dialogy, ke kterým třeba nikdy nedošlo, a na jevišti jejich přátelství nekončí Edithinou smrtí, protože divadelní smrt přece není opravdová.
Komorní inscenace bude novou úpravou známé hry a dává velký herecký i pěvecký prostor oběma hlavním protagonistkám. Třetím spoluhráčem, který zároveň zastane mnohotvárnou roli kabaretiéra a pianisty obstarávajícího živý hudební doprovod, bude Miroslav Ondra j. h.
Alžběta Matoušková