Slezské divadlo Opava

Historie jednoho snu

  • Autor:
    Andreas Pflüger
  • Premiéra:
    20. 6. 2004
Opera

Současná švýcarská operní mystifikace – Světová premiéra uváděna v německém jazyce

Děj se odehrává ve snu hlavního hrdiny po požití omamných hub a zavádí nás do prostředí horského hotelu, jehož majitelkou je výstřední dáma. Ta si ochočila všechny obyvatele a věci v hotelu a prožívá také osudovou lásku i bizarní příhody.

Podle novely Bruno A. Nausera libreto napsal:
Jaroslav Gillar
Dirigent:
Jan Snítil
Režie, choreografie a úprava libreta:
Daniel Wiesner j.h.
Sbormistryně:
Kremena Pechakova
Výtvarník scény:
Alexandr Babraj j.h.
Výtvarník kostýmů:
Josef Jelínek j.h.
Korepetitoři:
Nenko Slavov, Karel Holeš, Libuše Vondráčková
Asistent choreografa:
Martin Tomsa

Hrají

On:
Evžen Trupar
On – dvojník:
Martin Tomsa
Gustav:
Zdeněk Kapl
Madame Cruszot:
Šárka Maršálová
Předseda vlády:
Peter Schubert
Profesionální vězeň, Weier, generálplukovník:
Jiří Klecker j.h.
Profesor Faller:
Václav Marek
Předsedkyně parlamentu:
Ilona Rédlová j.h.
Desátník, Humpenagel:
Jaroslav Dvorský j.h.
První potravinový policista, ministr sportu:
Michal Vojta
Druhý potravinový policista, ministr financí:
Alexandr Vovk
Třetí potravinový policista, ministr vnitra:
Petr Murcek
Roker:
Roman Cimbál
Mužíček – agent CIA:
Andrea Plachká

Spoluúčinkuje sbor, balet a orchestr Slezského divadla Opava.

Iniciátorem akce je Společnost pro švýcarsko-českou kulturní výměnu (zastoupená ředitelkou Michaelou Pavlin). Patronát nad projektem převzal švýcarský velvyslanec – HANSRUDOLF HOFFMAN. Představení je uváděno za podpory: Švýcarské federace, Švýcarského velvyslanectví, Kulturelles.bl (Kanton Basel-Landschaft), Andy Benedict Foundation, Kutluraustausch CH CZ.

SVĚTOVÁ PREMIÉRA:
20. 6. 2004
DERNIÉRA:
20. 11. 2004

Hudební skladatel Andreas Pflüger

Narodil se v Basileji (Švýcarsko) 23. 8. 1941, jako syn známého akademického malíře Carl Pflüger-Gotsteina. Vystudoval školu Rudolfa Steinera, lyceum MNG a absolvoval v roce 1965 Bazilejsko konzervatoř. 1965 – 66 se zúčastnil stáže na Fondation d´Art Gulbekian v Lisabonu. 1966 – 68 spolupracoval s Igorem Markevitchem a navštěvoval seminář o současné hudbě prof. Luis de Pabla v Madridu. V letech 1969 – 70 ukončuje vysokoškolské vzdělání u prof. R. Kelterborna v Bazileji.

V 70. letech se vícekrát zúčastnil Mezinárodních letních kurzů současné hudby v Darmstadtu, kde spolupracoval s K. H. Stockhausenem, M. Kagelem, Y. Xenakisem, R. Gelharem, Sigfridem Palmem a dalšími. Je porotcem Mezinárodních hudebních konkurzů v Ženevě (1990) a Merkneukirchenu (1993). V roce 1997 předáší na univerzitách ve Spojených státech na téma „Procházka dvousetletou historii švýcarské hudby“ (US Berkeley, Dallas, Charleston S. C., New York city, Washington, Chicago). V následujícím roce totéž přednáškové turné absolvuje po Argentině a Paraguaji.

Jeho hudba (komorní, symfonická, operní i baletní) se hraje po celé Evropě, včetně bývalého Sovětského svazu, Spojených států i v Latinské Americe. Vytvořil dodnes okolo 130 filmových hudeb pro evropské i americké produkce.

Bruno A. Nauser

(vlastním jménem F. A. Loeb) se narodil 9. prosince 1940 ve švýcarském Bernu. Sám se nazývá „spisovatelem třetího věku“. Bývalý majitel velké obchodní společnosti a švýcarský politik započal spisovatelskou činnost ve svých padesáti letech. Stal se autorem společensky aktuálních groteskních reflexí, které pravidelně otiskoval, po dobu pěti let, významný švýcarský denník Neue Zurcher Zeitung. Tyto příběhy pak souborně vyšly v roce 1996 v naklada­telství Benteli.

V roce 2000 Bruno A. Nauser ukončil veškeré politické a podnikatelské aktivity a ve věku šedesáti let, se začíná plně věnovat literární tvorbě. Píše novely, eseje, věnuje se poezii a pokračuje v satirické literární tvorbě pro noviny. Středobodem jeho zájmu zůstává soustředěné pozorování každodenního života, které svým groteskním viděním přetavuje do osobité literární formy.

Partneři