Profil
2001 – absolventka VŠMU Bratislava
2001 – 2004 sólistka DJKT Plzeň, poté jako host
2004 – dosud sólistka Státní opery a Národního divadla Praha
2008 – 2020 sólistka Národního divadla Brno, nyní jako host
Kariéra
Již během studia VŠMU v Bratislavě, kde jsem studovala u p. Mgr. Ľuby Baricové, jsem působila jako host v DJKT Plzeň, po absolutoriu od r. 2001/2002 jako sólistka. Od r. 2004 jsem sólistkou Státní opery a Národního divadla v Praze, kde jsem vytvořila mnoho postav mezzosopránového oboru, jako je Dalila C. Saint – Saëns ( Samson a Dalila), Ježibaba a Cizí kněžna ve Dvořákově Rusalce, Bizetova Carmen, významné role Verdiho oper, mezi než patří Azucena (Il Trovatore), Amneris (Aida), Eboli ( Don Carlos), Fenena (Nabucco), oper W. A. Mozarta, Cherubino (Le nozze di Figaro), Dona Elvira ( Don Giovanni), Dorabella ( -cosi fan tutte), či Melisanda v Debussyho opeře Pélleas a Melisanda, Charlotte J. Masseneta (Werther). Velkým úspěchem byla role Venus z Tannhäusera R. Wagnera nebo Herodias z opery Salome R. Strausse, kterou jsem ztvárnila také v inscenaci Mariusze Trelinského ve Varšavě. V poslední době jsem byla pozvána do jihokorejského Soulu, kde jsem se představila jako Carmen. Roli Azuceny jsem měla možnost znovu nastudovat v uzbeckém Taškentu pod vedením italského dirigenta Eddi De Nadai. Pod taktovkou Juraje Valčuhy jsem mohla po boku Karity Mattily pracovat na roli Kostelničky. S Martinem Kasíkem jsme vytvořili recitál z písní R. Schumanna, J. Brahmse a Ant. Dvořáka.
Významná je také moje koncertní činnost ve spolupráci s významnými tuzemskými orchestry, jako je Česká filharmonie, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, SOČR, Janáčkova filharmonie Ostrava, Filharmonie Brno. Pracovala jsem s významnými dirigenty, kteří zásadně ovlivnili můj pěvecký a profesní vývoj. Za všechny bych jmenovala J. Bělohlávka, O, Lenárda, T. Netopila, S. Soltezse, J. Kyzlinka, R. Jindru aj., spolupracuji s nejlepšími českými klavíristy, M. Kasíkem, s nímž pracuji velmi často, I. Kahánkem nebo J. Čechovou.
Jsem pravidelně zvána na Smetanovu Litomyšl, Janáčkův máj, festival Settembre Musica Milano – Torino, dříve Festival zakázané hudby, jehož existenci ukončily následky pandemie.
Velmi často a ráda také spolupracuji s brněnskou varhanní virtuozkou H. Bartošovou.
Můj repertoár zahrnuje písně, popř. oratoria J. S. Bacha, G. F. Händela, Ant. Dvořáka, L. Janáčka, G. Mahlera, J. Brahmse, R. Schumanna, P. Ebena, J. Heggie aj. V příští sezoně jsem dvakrát pozvána ke spolupráci se Symfonickým orchestrem slovenského rozhlasu pod vedením šéfdirigenta O. Lenárda.
Jsem semifinalistkou soutěže Belvedere ve Vídni, kde jsem obdržela cenu CNIPAL, dvakrát jsem byla v širší nominaci na cenu Thálie.