JANA GÉLOVÁ, Deník 23. 12. 2019
Stojící publikum potleskem ocenilo v neděli 15. prosince účinkující umělce. Ve Slezském divadle se konala premiéra opery Giuseppa Verdiho La Traviata, snad nejhranější a nejoblíbenější opera skladatele na libreto Francesca Marii Piaveho.
Opava – Výborní hlavní představitelé v čele s Janou Siberou v roli Violetty, celý inscenační tým a kolektivní tělesa odvedli kvalitní práci.
Dirigent Vojtěch Spurný pracoval především s dynamikou, citlivě doprovázel pěvce a velkou měrou přispěl k celkovému vyznění inscenace.
Režisérka Jana Andělová Pletichová podpořila hudební dynamiku propracovanými situacemi a vystavěním jednotlivých postav s důrazem na emoce. Působivé obrazy dotvářely oživlé zlaté sochy, které dokreslovaly luxusní prostřední a také umocňovaly tragiku příběhu v monumentální scéně Jaroslava Milfajta a v kostýmech Michaely Savovové. Za některé dámy bych se přimlouvala, aby výtvarnice více přihlížela k typu postavy, na kterou kostým navrhuje. Vynikající pěvecký i herecký výkon Jany Sibery je založen na naprosté pěvecké technické bravuře dynamické nuance, krásná barva hlasu…
Juraj Nociar (Alfréd) podal velmi vyrovnaný pěvecký i herecký výkon stejně jako Pavel Klečka v roli Alfrédova otce zaujal barevným barytonem, hereckou zralostí a přesvědčivostí.
Sbor vedený Kremenou Pešakovou zněl vyrovnaně. Martin Tomsa pojal efektně choreografii cikánek a matadorů. Navzdory tomu, že opavský operní soubor má velmi skromný finanční rozpočet, neustále dokazuje svou vysokou profesionalitu a připravuje divákům velmi hodnotné umělecké prožitky. Nové nastudování Traviaty je toho důkazem.